dinsdag 8 september 2015

Gehaakte schaal

De laatste paar maanden ben ik bezig geweest met deze gehaakte schaal. Een leuk werkje om mee te nemen in de tas, en op een vrij moment even mee aan de slag te gaan.

The past few months I've been working on this crocheted bowl. It was a nice project to have in my purse and to work on whenever I had some time.


Ik heb gehaakt met garen dat iets dunner is dan de Catania wat ik vaak gebruik. Van mijn oudtante had ik een heel oud haaktijdschrift gekregen waar allemaal gehaakte kleedjes in stonden. Van één van die kleedjes heb ik het binnenste stuk gebruikt.

I used yarn that was a little bit thinner than the Catania I usualy work with. My great-aunt had given me some very old crochet magazines, which had a lot of doily patterns. I used the center part of one of those doilies.



Ik heb het kleedje verhard met houtlijm, met een klein beetje water er doorheen. Ik had een plastic schaal in folie gewikkeld, en daaroverheen het natte kleedje gelegd. Met een paar kopspelden heb ik de punten van het kleedje aan een kartonnen doos vastgespeld.

I stiffened the doily with wood glue, mixed with a little bit of water. I wrapped a plastic bowl in saran wrap, and put the wet doily on top of that. I pinned the top part to a cardboard box.


Een paar dagen laten drogen, en klaar was de schaal! Helaas is hij niet echt heel stevig geworden. Dus hij is niet echt geschikt om als schaal te gebruiken. Maar even nadenken wat ik er mee ga doen, misschien kan ik er nog een lampenkap van maken... =)

I let it dry for a few days, and that was it! Unfortunately it didn't get really stiff. So it's not really strong enough to be used as a bowl. I'll have to think about what to do with it, maybe I can use it as a lamp shade... =)



2 opmerkingen:

  1. Prachtig!!
    Heel mooi gemaakt en een leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien moet je het nog eens overdoen maar dan met Keracoat of iets dergelijks dan wordt hij beslist hard.

    BeantwoordenVerwijderen


Ik vind het leuk om van jullie te horen! Je kunt via dit formulier een bericht achterlaten. | I'd love to hear from you! You can use this form to leave a message.