donderdag 14 november 2013

Tashangers

Een tijdje terug verkocht ik deze tashangers als een actie voor The Bread Basket. Ze vlogen de deur uit! Maar doordat ik zoveel bestellingen binnenkreeg, kon ik het allemaal niet meer bijhouden... Dus ben ik gestopt op bestelling te haken. Ik haak nu wanneer ik tijd heb, en probeer uit voorraad te verkopen. Zo blijft het haken tenminste leuk! Een collega van me bestelde vlak na de bestelstop nog een paar hangers, maar er was geen haast bij zei ze. Gelukkig maar. =) Ik ben nu bezig deze laatste tashangers af te maken. 

A while ago I was selling these bag charms as a fundraiser for The Bread Basket. They were very popular! But, then I got so many orders, that I couldn't keep up... So I decided to stop crocheting on demand. Now I crochet when I have time, and try to sell the ones I have in stock. This way, crocheting stays fun! One of my colleagues ordered a few more hangers right after I decided to stop. But she said there was no hurry making them. =) I am now working to finish those last bag charms.




De patroontjes die ik heb gebruikt zijn gratis. =) Het vogeltje is een dwergpapegaai. Ik heb het patroontje van een grasparkiet gebruikt, dat ik op Elfi-Jo vond.

The patterns I used are free. =) This bird is a lovebird. I used the parakeet's pattern which I found on Elfi-Jo. This pattern is in Dutch, but with Joke's permission I will add an English and Spanish translation here.

---

English: Lovebird pattern

Abbreviations: 
sc = single crochet (American terminology)
ch = chain

Work in rounds, in spirals.

Body
-- With orange --
1. Make an adjustable ring with 8 sc (8)
2. 2 sc in one stitch 8x (16)
3. [3 sc - 2 sc in one stitch] 4x (20)
4. sc all around (20)
5. [4 sc - 2 sc in one stitch] 4x (24)
6. sc all around(24)
-- Change to yellow --
7. sc all around (24)
8. sc all around (24)
-- Change to green --
9. sc all around (24)
10. [7 sc - 2 sc in one stitch] 3x (27)
11. sc all around (27)
12. sc all around (27)
13. [7 sc - decrease 1 sc] 3x (24)
14. [4 sc - decrease 1 sc] 3x (20)
15. [3 sc - decrease 1 sc] 4x (16)
16. 6 sc - decrease 2 sc - 6 sc (14)
17. sc all around (14)
18. 5 sc - decrease 2 sc - 5 sc (12)
-- Fill --
19. sc all around (12)
20. sc all around (12)
21. sc all around (12) 
22. sc all around (12)
23. sc all around (12)
24. 2 sc - decrease 1 sc - 4 sc - decrease 1 sc - 2 sc (10)

Wings
-- With green --
1. chain 2 (2)
2. 5 sc in the first ch (turn) (5)
3. ch 1 - 5 sc (turn) (5)
4. ch 1 - 2 sc in one stitch - 3 sc - 2 sc in one stitch (turn) (7)
5. ch 1 - 7 sc (turn) (7)
6. ch 1 - 7 sc (turn) (7)
7. ch 1 - 7 sc (turn) (7)
8. ch 1 - decrease 1 sc - 5 sc (turn) (6)
9. ch 1 - 4 sc - decrease 1 sc (turn) (5)
10. ch 1 - decrease 1 sc - 3 sc (turn) (4)
11. ch 1 - 2 sc - decrease 1 sc (turn) (3)
12. ch 1 - 3 sc (turn) (3)
13. ch 1 - 1 sc - decrease 1 sc (turn) (2)
14. ch 1 - decrease 1 sc (1)
Crochet the other wing as a mirror image.

---

Español: Patrón pajarito

Abreviaturas: 
mp = medio punto (punto bajo)
cad = cadena

Trabajar en redondo, en espiral.

Cuerpo:
-- Con naranja --
1. Hacer anillo magico con 8 mp (8)
2. 2 mp juntos 8x (16)
3. [3 mp - 2 mp juntos] 4x (20)
4. mp todo alrededor (20)
5. [4 mp - 2 mp juntos] 4x (24)
6. mp todo alrededor (24)
-- Cambiar a amarillo --
7. mp todo alrededor (24)
8. mp todo alrededor (24)
-- Cambiar a verde --
9. mp todo alrededor (24)
10. [7 mp - 2 mp juntos] 3x (27)
11. mp todo alrededor (27)
12. mp todo alrededor (27)
13. [7 mp - disminuir 1 mp] 3x (24)
14. [4 mp - disminuir 1 mp] 3x (20)
15. [3 mp - disminuir 1 mp] 4x (16)
16. 6 mp - disminuir 2 mp - 6 mp (14)
17. mp todo alrededor (14)
18. 5 mp - disminuir 2 mp - 5 mp (12)
-- Rellenar --
19. mp todo alrededor (12)
20. mp todo alrededor (12)
21. mp todo alrededor (12)
22. mp todo alrededor (12)
23. mp todo alrededor (12)
24. 2 mp - disminuir 1 mp - 4 mp - disminuir 1 mp - 2 mp (10)

Alas:
-- Con verde --
1. 2 cad (2)
2. 5 mp en la primera cad (girar) (5)
3. 1 cad - 5 mp (girar) (5)
4. 1 cad - 2 mp juntos - 3 mp - 2 mp juntos (girar) (7)
5. 1 cad - 7 mp (girar) (7)
6. 1 cad - 7 mp (girar) (7)
7. 1 cad - 7 mp (girar) (7)
8. 1 cad - disminuir 1 mp - 5 mp (girar) (6)
9. 1 cad - 4 mp - disminuir 1 mp (girar) (5)
10. 1 cad - disminuir 1 mp - 3 mp (girar) (4)
11. 1 cad - 2 mp - disminuir 1 mp (girar) (3)
12. 1 cad - 3 mp (girar) (3)
13. 1 cad - 1 mp - disminuir 1 mp (girar) (2)
14. 1 cad - disminuir 1 mp (1)
Hacer la otra ala en espejo.

---


Dit kleine eekhoorntje is mijn eigen patroontje, en is gratis te downloaden!
This little squirrel is my own pattern, you can download it for free!


11 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke hangers! Pfff ja, ik heb zo'n Hello Kitty-haak-periode gehad, ik kon het schattige poezen-dametje niet meer zien! Ik ben er ook achter dat het niet leuk is om vwb bestellingen voor weken onder de pannen te zijn, dan kun je niet meer spontaan doen waar je zin in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tashangers! Heel schattig allebei!
    Voor je eekhoorntje heb ik wel een zwak, hoor, die ga ik vast nog eens maken van rood/bruine wol :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je mij hebt gelinkt. Je hebt er een erg leuke hanger van mijn grasparkietje gemaakt (zou er wel een paar bij je willen bestellen...... grapje!) Ik had je blog nog niet eerder ontdekt, en ben gelijk even volger geworden!
    Succes en blijf mij en vele anderen inspireren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tashangers heb je gemaakt. Dat parkietje heb ik ook eens in het verleden gehaakt, maar dat eekhoorntje ken ik nog niet. TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, kan me voorstellen dat die de deur uitvlogen, ze zijn ook zo leuk.
    Maar de eekhoorn hanger vind ik zeker zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan in het ook in nederland s krijgen
    Gr jacoba

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, de originele Nederlandse versie vind je op: http://elfi-jo.blogspot.nl/2013/07/flow-grasparkiet-patroon-en-de.html =)

      Verwijderen
  7. Which yarn and crochet hook was used, please

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Tamara ik zag dat je een sennenhond als tassen sleutel hanger heb gehaakt ik doe haken voor een goed doel namelijk kika team matt zie mijn fb site #haakaan ik kan nergens een patroon vinden kan en wil jij deze naar mij toe malen mailen een vriendin heeft zo hond gehad en wil heel graag dit hebben en de opbrengst gaat naar een goed doel hoor het heel graag van je met vriendelijke groet gieneke gieneke45@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gieneke,

      Wat mooi dat je je haaktalent in zet voor het goede doel!

      Het patroontje voor de Berner sennenhond komt uit het boekje "Meer minihondjes haken". Ik heb dat boekje toen van iemand geleend. Maar het is ook te koop bij bijvoorbeeld Bol.com (https://www.bol.com/nl/f/meer-minihondjes-haken/38517065/) en ik zag er ook eentje op Marktplaats staan (https://link.marktplaats.nl/m1409924917). Of misschien kun je het lenen in de bibliotheek.

      (Let op dat er meerdere delen met minihondjes zijn. Dit deel heet "MEER minihondjes haken")

      Verwijderen


Ik vind het leuk om van jullie te horen! Je kunt via dit formulier een bericht achterlaten. | I'd love to hear from you! You can use this form to leave a message.